Ocena teme:
  • 0 Glas(ov) - 0 Povprečje
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dr. Igor Šoltes - poziv zainteresiranim za javni posvet o Direktivi EK
#26
Včerajšnja poreditev je bila, žal, le nekaj za izboljševanje priokusa, tako na strani (so) odločevalcev, kot tudi zainteresirane javnosti.

Kot so povedali že moji predhodniki, je uvodoma g. Šoltes predstavil predlog direktive, pri tem pa se je vzdržal osebnih ocen le te. Nadalje so svoja stališča predstavili g. Komelj, svetovalec za policijsko sodelovanje, terorizem in organiziran kriminal na Stalnem predstavništvu RS pri Evropski uniji, g. Rupnik pomočnik direktorja DACAF Ljubljana in vodja programov, g. Travnar, direktor inštituta za demokratični nadzor nad oboroženimi silami (DACAF) Ljubljana in vodja programa DACAF za mejno varnost Jugovzhodne Evrope, g. Marinček, predsednik nadzornega odbora SD 1991, g. Osterman, predsednik Zveze za precizno in dinamično streljanje, g. Krope, predsednik Lovske zveze Slovenije. Pri tem so se nekateri do predloga opredelili zelo kritično, pri tem sta izstopala g. Marinček in g. Osterman, glede na specifičnost lovske opreme, nekoliko manj g. Krope, vsi pa pretežno dokaj neanalitično, pač v skladu z zasnovo prireditve. G. Rupnik in g. Travnar sta se osredotočila predvsem na vidik nedovoljenega trgovanja z orožjem, ki dejansko ni del tega predloga direktive. Še najmanj kritičen do le te je bil g. Komelj, ki je poudaril nekatere nedorečenosti, pri tem pa izrazil svojo podporo nekaterim izhodiščem, ki jih predlog prinaša, kot so prepoved trgovine z orožjem preko spleta, predpisano označevanje orožja, poenotenje pravil povezana z možnostjo predelovanja, ipd. 

Sledila so pretežno vprašanja/mnenja avditorija, le ta pa so se raztezala od nekoliko neprimernih/brezpredmetnih, nepopolnih, do bistvenih, ki pa niso doživela potrebne pozornosti. Med slednje nedvomno spada tisto o želji Komisije, da se nanjo prenesejo nekatere pristojnosti, ki bi jim v bodoče omogočale bolj samostojno izvajanje ukrepov, tako v odnosu do parlamenta/Sveta Evrope, kot tudi držav članic.

Zanimivo je bilo tudi to, da so nekateri vidnejši govorniki pri svojih navedbah izpuščali pravno in vsebinsko pomembna dejstva, kar ni ravno vzpodbudno.

Priprava zakonodaje je izrazito težavna naloga, še toliko bolj, če se želi, da naj bi bila ta vsaj primerna. En sam samcat javni posvet ni oblika, ki bi lahko nudila kako omembe vredno korist komurkoli. Zakonodaja se mora regulacije lotevati na dveh nivojih. Eden je makro nivo, kjer je potrebno opazovati širše učinke in umeščenost le te v ostalo pravno ureditev, pri tem pa je potrebna kar največja abstraktnost v mišljenju. Na drugi strani mora zakonodaja področje urejati na mikro nivoju, to pa je tisti del, s katerim se večina posameznikov pri izvajanju zakonodaje dejansko srečuje. V tem vidiku je zainteresirana javnost lahko dodatno orodje, vendar takšne informacije nimajo nikakršne forme zato je, v kolikor si z njimi resnično želimo pomagati, potrebna velika količina zajetih podatkov. Kot sem zapisal že uvodoma, včerajšnja prireditev tega potenciala ni imela. Prireditev takšne zasnove bi bila primerna v kolikor bi na primer z njo želela Evropska komisija predstaviti svoj predlog, pri tem pa bi bilo mogoča neposredna in izčrpna konfrontacija izjav povabljenih in avditorija.

Kot sem v preteklosti že večkrat zapisal, bi bilo za to, da vsaj teoretično obstajajo realne možnosti za premike v pravo smer, potrebno:
- nastopiti z analizo le predlaganih sprememb,
- nastopiti z analizo zakonodaje z vključenimi predlogi sprememb,
- nastopiti z jasnimi izhodišči iz katetrih mora zakonodaja izhajati,
- nastopiti s konkretnim in dodelanim zakonodajnim predlogom.

Za dosego tega bi bilo potrebno imeti organizirane delavne skupine z jasno opredeljenimi področji delovanja:
- pravni vidiki,
- zbiranje podatkov,
- analiza podatkov,
- področje javne podobe,
- področje sodelovanja z različnimi skupinami (vlada-ministrstva, parlament-poslanci, Evropska komisija, Evropski poslanci,...)
- koordinacija med skupinami
- ipd.
                    
Ne glede na to, da se nekateri nedvomno zelo trudijo pa je včerajšnja prireditev pokazala kako stihijsko se vse skupaj odvija. Seveda je voluntarizem dobrodošel, žal pa ocenjujem, da ta za dosego želenih rezultatov nikakor ne bo dovolj.
Odgovori


Prispevkov v tej temi
RE: Dr. Igor Šoltes - poziv zainteresiranim za javni posvet o Direktivi EK - od Iurium humanorum - 09-01-2016, 11:25



Uporabnikov, ki berejo to temo: 1 Gost(ov)